Ga verder naar hoofdcontent

Rouwcentrum Bogaert, gelegen in het centrum van Dendermonde, ontstond meer dan 85 jaar geleden uit het beroep van schilder-behanger, plaatser van markiezen voor huwelijken en rouwkapellen voor begrafenissen. Het was een familiebedrijf dat van vader, op zoon, op kleizoon ging en uitgroeide tot een volwaardig “rouwcentrum”.

Rouwcentrum Bogaert Regio Dendermonde

Rouwcentrum Bogaert, gelegen in het centrum van Dendermonde, ontstond meer dan 85 jaar geleden uit het beroep van schilder-behanger, plaatser van markiezen voor huwelijken en rouwkapellen voor begrafenissen. Het was een familiebedrijf dat van vader, op zoon, op kleizoon ging en uitgroeide tot een volwaardig “rouwcentrum”.

Het was kleinzoon Albert die begin de jaren 80 het eerste rouwcentrum in Dendermonde en omstreken opende. “Het beschikte over een eigen funerarium om zo de nabestaanden nog persoonlijker en professioneler bij te kunnen staan. Stijl en klassevolle kledij bij een ceremonie en innovatie werden altijd hoog in het vaandel gedragen.” Zo vertelt Gunther. Op het gebied van drukwerk was RC Bogaert begin jaren 90 ook pionier. Alles werd in eigen huis gedaan om niet afhankelijk te hoeven zijn van derden. Alles voor de service aan de klanten.

Op 1 januari 1995 namen Gunther en Patricia Boon – Verleysen de zorg van Rouwcentrum Bogaert over. “Met veel passie en gedrevenheid konden we de zaak overnemen”, vertelt Patricia. “Vooraf kostte het ons twee intesieve jaren om het vak helemaal onder de knie te krijgen, maar met deze kennis konden wij verder inzetten op vernieuwing. Regelmatig volgenden we opleidingen in tal van domeinen om onze kennis up to date te houden.” In 2012 kwam, na zijn opleiding van uitvaartverzorger te hebben genoten, ook zoon stefan aan boord. Ook hij bracht een nieuwe dynamiek mee en zo werd in 2017 het rouwcentrum uitgebreid met een eigentijdse, intieme aula met alle moderne audio-visuele snufjes. “De sector verandert snel en de plechtigheden worden persoonlijker en persoonlijker. Dit maakt dat de job heel wat extra zaken met zich meebrengt (investeringen én administratief werk). We geraakten in gesprek met Sereni en zagen hierin een goede partner om de komende jaren de handen in elkaar te slaan.”

“Voor ons is het belangrijk dat we onze persoonlijke service en eigen DNA kunnen behouden. Sereni kan ons in een aantal zaken ontzorgen en op die manier kunnen we elkaar enkel maar versterken”, zegt Stefan.

Op die manier groeit Sereni verder in de provincie Oost-Vlaanderen met een mooi bedrijf en gepassioneerde mensen die uit het juiste ondernemershout gesneden zijn.